14 يونيو 2018

كريم والخسارات المتتالية :)

الصراحة هي أكتر حاجة طول عمري مقتنعة انها بتجيب نتيجة إيجابية حتى لو بانت سلبية.. هو اه مؤخرا خسرت واحدة من أقرب أصحابي لكن حتى ده إيجابي.. let it go.. ازاي طيب؟ ازاي وانا لسه بدور على اخبارك لحد دلوقتي؟ أنا فضلت في حالة انكار فترة لحد ما استوعبت انك مش راجعة تاني واني خسرتك للأبد، ليه؟ علشان كنت صريحة معاكي وعاتبتك على اكتر حاجة زعلتني منك في حياتي.
من سنة إلا كام شهر خسرت جنين بعد ما كان قرب يبقى موجود قبل ما اقتنع انه موجود اصلا.. "كريم".. كنت بحاول اكلمه طول الوقت علشان اتأكد انه معايا.. اعتذرله على اللخبطة والخوف اللي مش طبيعي اللي كنت حاسة بيه تجاهه وتجاه مسئوليته وحياتي اللي هتتغير 180 درجة بوجوده.. خسرته بعد حبة اشارات من ربنا مفهمتهاش إلا بعد اللي حصل.. عمري ما شفت اشارات بالوضوح ده قبل كده.. وراح ومجاش ومعرفتش انا كنت بحبه اد ايه.. كنت حاسة بالذنب ناحيته علشان كنت حاسة اني بحبه اقل من الطبيعي.. الطبيعي اللي هو اد ايه مش عارفة بس كنت على طول حاسة بكده..  الحياة كانت قاسية اوي في الموقف ده بس التعويض بسند زيه كان كافي اعدي كل ده.. أنا بحبه ومتأكدة انه هيبقى اب رائع، المشكلة فيا انا والخوف كله عندي انا بس :)

0 طاروا معايا في الأحلام:

إرسال تعليق

سيب بصمتك... سيب كلمتك...